Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

pozycjonwoanie stron

Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu stron? Usługa pozycjonowania stron internetowych pozwala na dotarcie ze swoim produktem do większego grona klientów. Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest nie tylko zaoferowanie odbiorcom produktów, których oczekują, ale też daje to możliwość poznania marki, jej historii oraz idei, która jej przyświeca.

Przede wszystkim jednak udane pozycjonowanie to narzędzie marketingu prowadzonego w sferze internetu. Czym się wyróżnia udany marketing oparty na pozycjonowaniu witryn oraz w jaki sposób można dzięki niemu zdobyć większego grono zaufanych klientów?

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne?

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach (choć przeważnie mówi się wyłącznie o pozycjonowaniu prowadzonym w wyszukiwarce Google) to zbiór szeregu działań prowadzonych w danej witrynie internetowej. Ich cel jest z góry ustalony. Prace optymalizacyjne mają nie tylko nadać treści unikatowy i atrakcyjny dla czytelnika styl, ale też usprawnić jej działanie w aspektach, których na pierwszy rzut oka nie widać. Stąd właśnie wywodzi się nazwa angielska – SEO – Search Engine Optimization, pod jaką określa się pozycjonowanie stron. SEO to nic innego jak optymalizacja strony firmy, przedsiębiorstwa, sklepu pod kątem wyszukiwarki internetowej. Do działań optymalizacyjnych należy także uznać decyzje podjęte poza samą witryną. W pełni i sprawnie przeprowadzona optymalizacja witryny prowadzi do zwiększenia znaczenia danej strony w wynikach wyszukiwarki, a to zaś przekłada się na wzrost odwiedzin witryny, ruch na stronie ulega zwiększeniu, pojawia się tendencja wzrostowa, której efektem jest szansa na pozyskanie nowych klientów, a co za tym idzie – dokonania przez nich transakcji.

W jaki sposób działa SEO?

W pozycjonowaniu stron jako takim nie ma nic skomplikowanego. Jednakże od czasu, gdy wzrasta znaczenie pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwarki i przełożenia tej pozycji na grono odwiedzających, aspekt SEO urósł do miana narzędzia marketingu https://www.wildmoose.pl/google-ads/, które wyewoluowało do nazwy SEM – Search Engine Marketing – Marketing w wyszukiwarce internetowej. Kolejność, w jakiej pojawiają się linki do konkretnych stron, nie jest ani trochę przypadkowa. Za ten stan odpowiada algorytm Google, który poza płatnymi linkami, wyświetlającymi się zawsze u góry wyników, wyświetla strony internetowe, najlepiej oddające treść do szukanej frazy. Całość tego procesu nie jest jednak do końca znana, lecz wiadomo o kilku czynnikach, spośród ponad 200, które ostatecznie mają wpływ na miejsce, w którym wyświetla się dana witryna. To czy pozycjonowanie strony będzie skuteczne, zależy głównie od dwóch grup czynników. Zewnętrznych i wewnętrznych.

Czynniki decydujące o atrakcyjności strony

W udanym pozycjonowaniu stron konieczne https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-gdynia/ jest działanie dwuetapowe. Pierwsze etap to optymalizacja treści na stronie. Do tego etapu można zaliczyć wszelkie działania prowadzone na stronie tj. zadbanie o unikatową i wysokiej jakości treści, które będą mieć przełożenie na użycie odpowiednich słów kluczowych widocznych w wyszukiwarce. Te same słowa kluczowe powinny się także znaleźć w nagłówkach posiadanych tekstów oraz w samym adresie witryny w pasku przeglądarki. Do tego dochodzi treść, która musi być oryginalna, by Google wiedziało, że nie jest ona duplikatem, a przy tym zmieniana co jakiś czas, by odświeżyć jakość prezentowanych przez witrynę artykułów, które zainteresują czytelników. Witryna musi także zoptymalizować swój kod pod kątem wyszukiwarki, by działać sprawniej i szybciej się ładować.

Drugi etap, gdzie pozycjonowanie strony jest kluczowe, polega na podniesieniu jej popularności. Mowa tu głównie o linkach – odnośnikach mających prowadzić właśnie do tej witryny i tych treści, które znajdują się na jej stronach. Podniesienie tego aspektu umożliwia między innymi ilość linków prowadzących do strony oraz ich jakość (bardziej zaufana witryna np. Wikipedia – to większe przełożenie na pozycjonowanie strony w Google). Im więcej dobrych jakościowo linków prowadzących do witryny, tym wzrasta zaufanie do niej, a to przekłada się na niejako na wypromowanie jej w Google na odpowiednio wyższej pozycji.

Efektem sprawnego połączenia ze sobą działań na stronie i poza nią jest duży ruch organiczny (naturalny). Przekłada się to także na jakość samej marki i jej rozpoznawalność. W pozycjonowaniu stron chodzi przeważnie o konwersję i utrzymanie tego ruchu. A można to osiągnąć tylko poprzez oferowanie usług lub rozwiązań, których oczekują internauci.

O czym należy pamiętać chcąc podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce

Proces, który odpowiada za podniesienie rankingu witryny w Google, jest długofalowy i na wyniki włożonej w niego pracy trzeba przeważnie poczekać od dwóch miesięcy do nawet roku. Przeważnie satysfakcjonujące efekty pojawiają się po około pół roku. Stąd też pozycjonowanie stron jest zajęciem wymagającym cierpliwości i czasu. Dlatego też, jeśli zależy nam na czasie, można taką usługę zlecić specjalistom, którzy wykonają całą pracę za nas. Ważne jest jednak by nie kierować się konieczne ceną, a jedynie zdrowym rozsądkiem i wybrać firmę, która bez problemu może pochwalić się swoimi efektami skutecznie przeprowadzonej kampanii SEO.